הסרת עין הרע

  • by

ואהוו, יקר. יקר מאד להסיר עין הרע.

 טיפול ביתי הכולל הגעה לטיהור הבית יכול לעלות עד 1,000 ש"ח. טיפול מקצועי יותר הכולל מפגש עם מומחים יכול לעלות עד 10,000 ש"ח. טיפולים זולים ועממים יותר כמו חוטים אדומים, התכת עופרת, תקשור או קמעות יעלו עשרות שקלים.

והכל כדי להסיר מחשבות רעות שיש לנו על מחשבות רעות של אחרים, אף מבלי שנדע אם מחשבות אלו הן פרי דמיוננו או לא. והאמת שאין זה משנה. כל עוד נכיל בקרבנו מחשבות רעות של קנאה ורצון לפגוע בזולת תהלכנה מחשבות שטנה אלו ביננו. הלוך ושוב, הלוך ושוב, במעגלי שוטים אינסופיים. יצר לב האדם רע מנעוריו. אנחנו מחונכים לנימוס, לאהבת הזולת אולם בפנימיותנו נמצא לא פעם רצונות להרע לזולת, לגמד אותו, להקטין אותו, לפגוע בו.

יצרים כאלו מצויים רק בבני האדם. החיות ניזונות אלו מאלו אולם לא מיצר הרע. זהו צו הטבע- שרשרת מזון של טורף ונטרף ותו לא. אולם אצלנו, בני האדם, "הטריפה הרעיונית" הזו מקורה באגו שלנו, ביצר הרע. "אדם לאדם -זאב". זה לא שאין בנו השתדלות, או רגעי חסד של אהבה הגואה בנו לאחר. אבל במעמקי הלב, גם מבלי משים, לבותינו חורשי רעה. לכן, לא חוטים ולא אדומים ולא עופרת מותכת ולא קמעות ולא עישון הבית יסייעו כאן כי אם נחישות הלב והדעת לעשות את כברת הדרך הזו "מאדם לאדם – זאב", ל"אדם לאדם- אדם". זאת מטמורפוזה משמעותית. רק הנחישות שלנו, ההכרה בהכרחיות, היכולת לעזרה הדדית, לתמיכה הדדית במהלך כזה יכולים להצליח.

בהקשר זה נזכרתי במושג "שבירת הכלים" שלמדתי באתר קבלה לעם. זהו מושג קבלי המיוחס לאר"י הקדוש. על פי ה"מיתולוגיה" של שבירת הכלים כול נשמותינו היו צרורות בראשיתן בנשמה אחת שלמה ומושלמת. או אז נכנסו בה אותה אנוכיות, אותו יצר הרע, וגרמו לשבירתה, כך שכל אחד מאתנו זכה לחלקיק זעיר מתוך אותה נשמת אדם ראשון. מחמת השבירה איבדנו את היכולת להרגיש את הזולת ולרצות לפעול לטובתו.  המיתולוגיה הלוריאנית מספרת כי שבירת הכלים נעשתה על ידי הכוח האלוקי על מנת לחייב אותנו בכוח רצוננו וכוונתנו לחזור לאותו חיבור, לאותה אחדות.

הכוח האלוקי, בטובו, הותיר בנו סימנים, ניצוץ אלוהי החבוי בפנימיות הלב. בכוח הכוונה והבקשה שלנו נוכל להעיר את הניצוץ מתרדמתו ולחברו לניצוצות האחרים וכך להעלותם מעלה למצבם הראשוני והמאוחד של אהבה חלוטה.

הדרך מכאן לשם נראית אולי אינסופית אולם אם נזכור שבכל מעשה, ויהא הקטן ביותר,של רגישות לזולת, הקשבה לזולת, דאגה לזולת אנחנו מעוררים את הניצוץ האלוקי מתרדמתו נוכל לזכור שהיעד הסופי מובטח לנו.

חוטים אדומים וקמעות לא יסיעו כאן, ואם יסייעו הרי יסייעו רק משום המחשבה החיובית והמקדמת שבצידם. ולמחשבות כאלו בדיוק אנחנו זקוקים בדחיפות כדי שלא נהלך עוד במעגלי שיטנה ושנאה כי אם במעגלי צדק, חסד ואהבה.

" בנאות דשא ירביצני.

על מי מנוחות ינהלני.

נפשי ישובב.

ינחני במעגלי צדק למען שמו." (תהילים כג').